Bestuurlijke OrganisatieIn de organisatie van de Woningstichting Berg en Terblijt zijn een aantal bestuurscolleges werkzaam, te weten:
- de Raad van Commissarissen;
- het Algemeen Bestuur;
- het Dagelijks Bestuur.
De samenstelling en bevoegdheden van de bestuurscolleges zijn geregeld in de wettelijke Statuten, het Reglement Raad van Commissarissen en het Bestuursreglement.
De Raad van Commissarissen.
De raad van commissarissen is als volgt samengesteld:
De heer van Rijen is benoemd op voordracht van de Bewonersraad.
Het Dagelijks Bestuur
Het dagelijks bestuur, als onderdeel van het Algemeen Bestuur, bestaat uit drie personen, de voorzitter, de secretaris en de penningmeester. De taken en bevoegdheden van het Dagelijks Bestuur bestaan uit de dagelijkse uitvoering van, en de verantwoordelijkheid voor, de in artikel 12 van de statuten beschreven taken van het Algemeen Bestuur.
De samenstelling van het Dagelijks Bestuur is als volgt :
De heer H.J.G.M. Huntjens, voorzitter benoemd tot 1-1-2023
Mevrouw M.H.M.G. Leenders-Stassen, secretaris benoemd tot 1-1-2024
De heer J.E.J. van Kan, penningmeester benoemd tot 1-9-2024
Het Algemeen BestuurDe overige bestuursleden vormen samen met het Dagelijks Bestuur het Algemeen Bestuur.
De overige leden van het Algemeen Bestuur zijn:
De heer J. Dauven benoemd tot 1-7-2024
De heer C. Savelkoul benoemd tot 23-8-2021
De heer W. van de Wier benoemd tot 1-10-2022
De heer C. Savelkoul is benoemd op voordracht van de bewonersraad.
Hiermee is voldaan aan artikel 7 lid 6 van de statuten.