Bergervliet

Op dit moment wordt er hard gewerkt in Berg en Terblijt. Samen met Jongen en Sellerna zijn wij bezig met de bouw van 11 nieuwbouwappartementen.

Over de appartementen

Op de locatie van de voormalige Openbare Basisschool en naderhand gemeenschapshuis Bergervliet, bouwen wij 11 nieuwbouwappartementen.
Dit zijn huurwoningen op de liberalisatiegrens (€879,66 prijspeil 2024) voornamelijk geschikt voor senioren.

De appartementen liggen op een fijne locatie in de buurt van het mooie Geuldal. Het Geuldal en natuurgebied Ingendael zijn goed bereikbare wandelgebieden waar iedereen kan genieten van de natuur. Het winkelcentrum, bushaltes richting Maastricht en Valkenburg en de kerk liggen allemaal op loopafstand.

De woningen van Bergervliet worden passend toegewezen. Passend toewijzen betekend dat een woningcorporatie u alleen woningen tot een bepaalde huurprijs mag aanbieden. Hiermee wil de overheid voorkomen dat huishoudens met de laagste inkomens in een te dure woning gaan wonen.

Passend toewijzen gebeurt op basis van het aantal personen in uw huishouden en uw inkomen. Om de woningen van Bergervliet passen te kunnen toewijzen, houden wij ons aan de volgende richtlijnen (prijspeil 2024).
  • Een eenpersoonshuishouden moet een inkomen tussen €27.225,-  t/m €47.699,- hebben
  • Een tweepersoonshuishouden moet een inkomen tussen €36.675,-  t/m €52.671,- hebben

Indeling appartementen
De appartementen zijn ruim opgezet. Elk appartement bestaat uit een woonkamer met open leefkeuken, een badkamer met inloopdouche en een aparte ruimte voor het toilet. Hiernaast heeft de woning over twee slaapkamers en een eigen balkon. Hiernaast wordt elke woning voorzien van één eigen parkeerplek en berging op de begane grond.

Plattegronden
Appartement type 1
Appartement type 2
Appartement type 3
Appartement type 4

Doelgroep en huurprijs
De woningen zijn bestemd voor één of twee personen. De appartementen zijn zeer geschikt voor senioren of mensen met een WMO-indicatie.
De kale huur per woningtype ligt op de liberalisatiegrens (€879,66 prijspeil 2024). Hier komen nog servicekosten bij. Deze kosten zijn nog niet bekend.

Behoort u tot een van onderstaande doelgroepen? Dan heeft u mogelijk kans op voorrang:

1. Huurders die in Berg en Terblijt wonen: woningzoekenden met een WMO-advies en huurders vanaf 65 jaar die een eengezinswoning achterlaten van de woningstichting Berg en Terblijt. Degene met de langste woonduur bij de woningstichting Berg en Terblijt gaat voor.
  2. In 2e instantie krijgen senioren vanaf 65 jaar een aanbod voor de woningen van Bergervliet indien ze een koopwoning verlaten in Berg en Terblijt of Vilt en passen binnen de spelregels van passend toewijzen.
  3. Huurders die in Berg en Terblijt wonen: woningzoekenden met een WMO-advies en huurders vanaf 55 jaar die een eengezinswoning achterlaten van de woningstichting Berg en Terblijt. Degene met de langste woonduur bij de woningstichting Berg en Terblijt gaat voor.
  4. Reguliere woningzoekenden: woningbemiddeling via TiL

Wilt u graag in Bergervliet wonen? Reageer dan snel via onderstaand inschrijfformulier.

U kunt uw interesse kenbaar maken tot 1 november 2024.
Bedankt voor uw inschrijving voor een huurappartement voor het project van Bergervliet. Wij nemen spoedig contact met u op.
Velden met een * zijn verplicht in te vullen.